بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاٌثیرات عمیق و گسترده ای در فرایندهای تجاری به وجود آورده و اینترنت به عنوان موٌثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای بین المللی را فراهم ساخته است. اما بسیاری از شرکت ها در زمینه چگونگی استفاده از روش های گوناگون بازاریابی الکترونیکی و تاٌثیرات آن در بازارهای صادراتی از اطلاعات و آگاهی های لازم برخوردار نیستند. این روش ساده ترین و کم هزینه ترین روش شروع فرایند بازاریابی است و معمولاً به عنوان اولین راه توصیه می شود.

هرچند خطر مواجهه با شرکت های کاغذی نیز در این روش وجود دارد و باید اطلاعات سایت های مرجع، راست آزمایی کرد. بازاریابی اینترنتی از طریق دو نوع منبع مختلف اطلاعاتی یعنی سایت های B2B و یلوپیج ها امکان پذیر است:

 سایت های B2B

تجارت الکترونیک را می توان از حیث تراکنش ها به انواع مختلفی تقسیم کرد که یکی از انواع آن ارتباط بنگاه و بنگاه (B2B) است. این روش، الگویی از تجارت الکترونیکی است و طرفین معامله، بنگاه ها یا واحدهای تجاری هستند. یک سایت B2B  به گونه ای طراحی می شود که تمامی شرکت های تولیدی و صنعتی، توزیع کنندگان عمده، شرکت های بازرگانی، وارداتی و صادراتی و نیز تمام شرکت هایی که مایل به داشتن تبلیغات اینترنتی و داشتن محلی معتبر برای ارائه و معرفی خدمات و محصولات خود می باشند می توانند در آن عضو شده و درکنار یکدیگر با هم تجارت کنند.

با مراجعه به سایت های B2B ، می توان این واحد های تجاری یا در واقع خریداران کالا را جستجو کرد. معروف ترین  این سایت ها، سایت علی بابا است. این سایت چینی دارای هزاران بیننده در روز بوده و بسیاری از شرکت ها برای انجام معاملات خود به این سایت مراجعه می کنند.

طراحی وب سایت B2B امکان معرفی و ارتباط بنگاه های تولید کننده را با مصرف کنندگان و خریداران در تمام دنیا فراهم می آورد و جدا از کارایی آن برای موسسات واسطه و دایر کتوری های تجاری، می تواند وظیفه معرفی کالاهای یک تولید کننده نهایی را هم به عهده داشته باشد. در زیر فهرست برخی از برترین و معتبرترین سایت های B2B به همراه رتبه در گوگل آورده شده است:

http://www.alibaba.com

(Google Rank: 7/10)

 http://www.ecplaza.net

(Google Ranak: 5/10)

http://www.kompass.com

(Google Ranak: 7/10)

 http://www.tardezone.com

(Google Ranak: 5/10)

http://www.hktdc.com

(Google Ranak: 7/10)

 http://www.ec21.com

(Google Ranak: 5/10)

http://www.ameinfo.com

(Google Ranak: 7/10)

http://exportbureau.com

(Google Ranak: 5/10)

http://www.globalsources.com

(Google Ranak: 6/10)

 http://www.worldbid.com

(Google Ranak: 5/10)

 http://www.tradeKey.com

(Google Ranak: 6/10)

 http://www.etradeasia.com

(Google Ranak: 5/10)

 http://www.b2bfreezone.com

(Google Ranak: 6/10)

 http://www.importers.com

(Google Ranak: 4/10)

 http://www.toocle.com

(Google Ranak: 6/10)

 http://www.tpage.com

(Google Ranak: 4/10)

 http://www.ttnet.net

(Google Ranak: 6/10)

 http://www.go4worldbusiness.com

(Google Ranak: 4/10)

 http://www.zawya.com

(Google Ranak: 6/10)

 http://www.alilinks.com

(Google Ranak: 4/10)

 

 یلوپیج ها(Yellow Pages)

یلوپیج ها نوعی بانک اطلاعاتی تماس مشاغل هستند که به صورت طبقه بندی شده اند و اکثر کشورهای جهان و حتی برخی از شهرهای بزرگ نیز دارای یلوپیج اختصاصی می باشند.

در کشور ما نیز نمونه های از آن مانند کتاب اول و یلوپیج ایران تدوین شده است. معتبرترین بانک اطلاعاتی ایران نیز فهرست اعضای اتاق بازرگانی است که در سایت chambertrust.ir قابل مشاهده است. برای دسترسی به یلوپیج یک کشور خاص، کافیست عبارت yellow page را به همراه نام لاتین آن کشور در موتور جستجوگری مانند Google یا امثال آن جستجو کرد و با وب سایت های جامع

www.kishyellowpages.com

www.yellowpages.com

www.worldyellowpages.com

www.business-yellowpages.com

مراجعه کنید.

در زیر آدرس های اینترنتی یلوپیج شرکای اصلی تجاری کشورمان آورده شده است:

چینwww.yp.net.cn/English

چینwww.yellowpages-china.com

افغانستانwww.afghanbusiness.com

افغانستانwww.afghanyellowpage.com

عراقwww.yellowpages.com.iq

عراقwww.iraqdirectory.com

ترکیهwww.turkeyellowpages.com

ترکیهwww.yellowpaes.com.tr

اماراتwww.yellowpages.ae

اماراتwww.yellowpages-uae.com

جمهوری کرهwww.koreayellowpage.net

جمهوری کرهwww.southkoreapages.com

هندwww.yellowpages.co.in

هندwww.indianyellowpages.com

کشورهای اروپاییwww.europages.com

کشورهای اروپایی www.superpages.com/global/europe.html

  

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش سال (1994) تا اکنون شاهد رشد و تنوع بسیار زیادی بوده است؛ به طوری که حجم درآمد تبلیغات اینترنتی در سال 2016 به میزان 240 برابر در سال 1996 رسیده است.

مهمترین وجوه این روش عبارتند از:

* راه اندازی پایگاه اینترنتی

* ارسال خبرنامه الکترونیکی

* ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی

* ایجاد کلوپ مشتریان

* درج آگهی تبلیغاتی در آگهی نامه های اینترنتی

* ایجاد نمایشگاه الکترونیکی

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *